کانال های بازاریابی آفلاین به روش هایی از دیجیتال مارکتینگ اشاره دارد که خارج از دنیای اینترنت از آنها استفاده می شود.کانال های بازاریابی دیجیتال آفلاین که در زیر توضیح داده شده است هنوز هم استفاده می شوند اما برای همه شرکت ها و کسب و کارها مناسب نیستند. به عنوان مثال، یک کسب و کار کوچک بودجه لازم برای تبلیغات در تلویزیون یا بیلبوردهای الکترونیکی را ندارد.در ادامه این مقاله با انواع کانال های بازاریابی آفلاین آشنا شده و هر یک رو به صورت مختصر تعریف می کنیم.
این کانال ها به شرح زیر می باشند:
بازاریابی تلویزیونی از گذشته تا به امروز، مفید و موثر بوده و همیشه تاثیرات خود را به خوبی نشان داده.بازاریابان می توانند بر اساس تعدادی از عوامل، مخاطبان را هدف قرار داده و تصمیمات آگاهانه ای در مورد اینکه چه محتوایی تولید کنند، بگیرند.
بازاریابی پیامکی همچنان گزینه ای برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید است، اگرچه این روش مانند قبل تاثیر گذار نیست.با این وجود، از بازاریابی پیامکی همچنان استفاده میشود.
بازاریابی رادیویی ابزار دیگری است که می توانید از آن استفاده کنید اما به اندازه روش های دیگر موثر نیست. مسئله اصلی بازاریابی رادیویی این است که شما دقیقاً از بازگشت سرمایه خود اطلاعی ندارید.
وقتی برای یک آگهی رادیویی هزینه میکنید، فقط میتوانید تعداد افرادی را که آگهی را شنیدهاند، بر اساس تعداد شنوندگان ایستگاه رادیویی خاص فرض کنید.بازاریابی رادیویی هنوز برای مشاغل محلی و جوامع کوچکی که تحت تأثیر رسانه های اجتماعی نیستند، خوب است.
تبلیغات بیلبورد یعنی بیلبوردها به گونه ای قرار می گیرند که حداکثر تعداد افراد را به سمت تبلیغات جذب کنند. آنها معمولاً در جاده هایی قرار می گیرند که در آن مخاطبان مختلفی وجود دارد.در این روش از بازاریابی تبلیغات شما به صورت تصویر و فیلم در بیلبورد های سطح شهر و جاده ها قرار میگیرد.
حرف آخر
در این مقاله با کانال های بازاریابی آفلاین آشنا شده و بهترین کانال های بازاریابی آفلاین را به شما معرفی کردیم.نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هزینه های مربوط به کانال های بازاریابی آفلاین بسیار بیشتر از کانال های بازاریابی آنلاین می باشد.در صورت وجود ابهام و سوال می توانید آن را با کارشناسان ما در وب زیک مطرح کنید (در قسمت نظرات همین صفحه).